piątek, 6 grudnia 2013

Skąd pochodzi Święty Mikołaj?

Wracam do pisania po tygodniowej przerwie.Nadal przebywam w Konstancinie, przedłużono mi pobyt. Nie ukrywam, że nie stawiałam żadnego oporu.
Tym bardziej, że jak słychać w Mediach zima i huragan Ksawery zaatakowały Polskę.  Nie jest to łatwy okres dla osób niepełnosprawnych. Śliskie i nieodgarnięte chodniki, zasypane miejsca parkingowe często pozajmowane przez osoby zdrowe, to wszystko utrudnia bezpieczne poruszanie się. Najchętniej przeniosłabym się gdzieś do ciepłych krajów na czas zimy. Pierwsze opady śniegu jak zwykle sparaliżowały Warszawę.
Koniec narzekania. Dzisiaj Mikołajki dzień  wyczekiwany przez młodych i starszych. Do mnie Mikołaj niestety nie dotarł. Pamiętam kiedy byłam mała rodzice wkładali prezenty pod poduszkę. Kiedy się budziłam zawsze znajdowałam słodycze oraz prezenty. To było bardzo miłe.                                                                                                                                             Skąd pochodzi Święty Mikołaj? Co mówi Wikipedia? " Mikołaj z Miry, znany również jako Mikołaj z Bari lub Święty Mikołaj Cudotwórca,  (ur. ok. 270 w Patarze w Azji Mniejszej, zm. ok. 345 lub 352) – biskup Miry w dzisiejszej Turcji.Święty Kościoła katolickiego i prawosławnego, gdzie tytułowany jest mianem św. Mikołaja Cudotwórcy.
Zasłynął jako cudotwórca, ratując żeglarzy i miasto od głodu. Odwagą i sprawiedliwością wykazał się ratując od śmierci niesłusznie skazanych urzędników cesarskich.Święty Mikołaj, biskup Miry, ze względu na przypisywane mu legendą uczynki (m.in. cały majątek rozdał biednym), został pierwowzorem postaci rozdającej prezenty dzieciom. Przedstawiany jako starzec z okazałą brodą, często w infule i pastorałem, z workiem prezentów i pękiem rózg w ręce. 6 grudnia (w rocznicę śmierci świętego) grzecznym dzieciom przynosi prezenty (zwykle słodycze).