niedziela, 13 kwietnia 2014

POLSKI DREAMLINER PRZYJAZNY OSOBOM NA WÓZKACH INWALIDZKICH

Miałam przyjemność lecieć do Pekinu na trasie Warszawa - Pekin- Warszawa  słynnym  Dreamlinerem  należących do LOT ( Polskie Linie Lotnicze). Znajomi trochę mi zazdrościli, ale również komentowali - "Nie ciesz się za bardzo bo wiesz, że się on często psuje". Informuję,że tym razem wszystko było w porządku. Kilka informacji o wyposażeniu samolotu . Jest to pierwszy Dreamliner w Europie. Do wyboru są trzy klasy: Elite Club, Premium Club oraz Economy. Ja oczywiście podróżowałam najtańszą klasą. Nie ukrywam, że miałam przyjemność  latać już wcześniej tego typu samolotami zagranicą podczas podróży do Australii czy Meksyku, dlatego wiedziałam czego mogę się spodziewać.  Jeśli ktoś oczekuje złotych klamek to tego tutaj na pewno nie znajdzie. W samolocie w klasie ekonomicznej znajdują się trzy rzędy siedzeń po trzy siedzenia w każdym rzędzie. Siedzenia są trochę szersze niż w starszych  Boeingach. Każde pasażer może  śledzić lot, oglądać filmy, słuchać muzyki dzięki monitorom telewizyjnym umieszczonym  fotelu przed sobą. Do swojej dyspozycji dostałam ciepły koc, słuchawki, zatyczki do uszu. Samolot jest cichszy niż inne maszyny dlatego nie odczuwa się tak  zmęczenia. Kilka słów o toaletach do których mogą również wjechać osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich. Na pokładzie samolotu znajduje specjalne krzesło na kółkach, z którego osoba niechodząca może skorzystać w razie potrzeby. Dzięki temu, że z dwóch toalet znajdujących się obok siebie można zrobić jedną dużą ( rozsuwając wewnętrzne drzwi )  w pomieszczeniu jest sporo miejsca. Niestety łazienka nie jest wyposażona w poręcze.
Tak wygląda krzesło przed złożeniem
Krzesło do przewozu osób niepełnosprawnych do toalety na pokładzie samolotu  Dreamliner obsługiwanego przez LOT
toaleta przed rozsunięciem drzwi
toaleta po rozsunięciu drzwi