sobota, 14 marca 2020

Trochę wspomnień z 2019 roku

Mógłby ktoś zapytać - dlaczego dopiero teraz piszę o wyjazdach, które już odbyły się?
Zabierałam się do tego kilkakrotnie ......., ale zawsze było coś innego ważniejszego.
Dzisiaj kiedy losy turystyki są niepewne w najbliższym czasie ze względu na panujący wirus chciałabym wrócić do wyjazdów w 2019 roku.


Rok 2019 był dla mnie trudny - przeszłam kolejną rewizję biodra. Może nie wszyscy wiedzą więc przypominam, jestem osobą niepełnosprawną od urodzenia - staram się być jednak aktywna w miarę możliwości i prowadzę biuro podróży dla Osób Niepełnosprawnych. Nadal uważam, że podróżowanie jest najlepszą terapią dla osób niepełnosprawnych. Na swoich wycieczkach miałam osoby podróżujące samodzielnie lub z opiekunami. Patrząc na nie moglibyśmy powiedzieć - " nie to nie możliwe. W takim stanie można podróżować?"

Każdy może podróżować.

Operacja była kilkukrotnie przekładana z różnych względów formalnych. Przeszłam pierwszą typu rewizji biodra przy użyciu specjalnych okularów typu Virtualnej Rzeczywistości (Virtual Reality). Operacja odbyła się 21 stycznia 2020 i była pokazywana w programie 36,6 Ewy Drzyzgi.

Moi klienci, którzy jednocześnie zostawali moimi przyjaciółmi nie chcieli słyszeć o tym, że nie zorganizuję żadnych wycieczek. Właśnie oni dali mi " POWERA" inaczej mówiąc "Kopniaka do działania". Nie możemy przewidzieć jak długo będziemy dochodzić do siebie po operacji. Ja zakładałam, że po 3 miesiącach będę fruwać. A tak naprawdę w maju zeszłym roku, jeszcze miałam problemy z utrzymaniem równowagi.

Paryż - Moulin Rouge
Dwie pierwsze wycieczki były zaplanowane do Paryża i Petersburga  na sierpień 2019.Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego gdyby nie fakt, że wszystkie wycieczki dla grup 
pilotuję sama.

We wrześniu poprowadziłam dwie wycieczki do Wilna dla grupy 40 osób ze Stowarzyszenia "OPTY" oraz do Toskanii dla moich stałych klientów. O tej wycieczce będę pisała osobno.

Natomiast w październiku dla kolejnego odbyła się wycieczka do Rzymu.

Kiedy ktoś patrzy na mnie z boku czasami nie wierzy, że potrafię zorganizować wyjazdy.  Zdarza  się, że na wycieczkach jest często osobą bardziej niesprawną od innych moich klientów.
Ważne jest, że większość moich klientów jest zadowolona z wyjazdów. Ufa mi i wraca do mnie na kolejne wyjazdy.

Na koniec kilka fotek z moich podróży po Francji i  Rosji:

PARYŻ, Sierpień 2020




PETERSBURG, ROSJA, Sierpień 2020